Waarom als bedrijf Facebook gebruiken.

Dave den Hollander · 25-06-2018

Waarom kan Facebook goed zijn voor je bedrijf?

Op Facebook krijg je toegang tot maar liefst 1 milard nieuwe gebruikers (1.000.000.000) en tot wel 2 milard zoekopdrachten. Facebook is bij uitstek de manier om mensen kennis te laten maken met je bedrijf. Elke dag zijn er meer dan 150 miljoen unieke bezoekers. Je zult ze niet allemaal naar je website krijgen maar een deel hiervan, bijvoorbeeld enkele honderden, is al erg goed voor je onderneming.

Naamsbekendheid

Of je nou heel groot of klein bent als bedrijf, iedereen wil dat potentiële klanten weten dat je bestaat en welk product je aanbiedt. Je kan als bedrijf heel goedkoop een grote naamsbekendheid opbouwen. Facebook heeft een veel lagere drempel dan bijvoorbeeld een website. Dus je kunt hier makkelijker informatie delen en mensen bereiken.

Gericht adverteren

Het grootste deel van de mensen die jouw bedrijfspagina volgen, zien niet dat jij een nieuwe post op Facebook hebt geplaatst. Dit komt omdat Facebook er belang bij heeft dat niet al jouw volgers jouw berichten zien (dit heeft een commercieel voordeel). Zo zorgen ze ervoor dat jouw bereik door de jaren heen niet te groot wordt en zij de macht houden.

Ze geven je echter wel de mogelijkheid om ze betaald te bereiken, dankzij het uitgebreide advertentiesysteem. Je zult misschien denken dat het niet vriendelijk is dat ze je dwingen om te adverteren wanneer je al je fans wilt bereiken. Desalniettemin is Facebook het een enorm krachtig advertentieplatform met de mogelijkheid tot een hoge ROI. Je kunt bijvooreld mensen selecteren op basis van leeftijd, geografie, geslacht en nog veel meer. Facebook is een marketingstrategie die weinig kosten met zich meebrengt.

Praat met bestaande en potentiële klanten

Je kunt Facebook gebruiken om met bestaande en potentiële klanten te praten. Maar gebruik het niet te agressief. Je zult meer succes hebben als je het gebruikt om waardevolle informatie te delen die daadwerkelijk interessant is voor je volgers. Zo bij je een langere relatie op met je gebruikers waarmee jij je bedrijf op de kaart zet.

Foto van Dave den Hollander

Dave den Hollander

Mede-eigenaar [email protected]

"Dave houdt van een geintje maar niet teveel geintjes want dan wordt hij boos."